Üdvözlet!

Üdvözlet!

Üdvözöllek kedves Olvasó! Úgy éreztem, muszáj kibeszélnem, pontosabban "kiírnom" magamból azon gondolatokat, melyek az utóbbi években foglalkoztatnak, és amitől gyökerestül megváltozott az életem.
Ezt legelső sorban "Őcukiságának", Bence fiamnak köszönhetem, aki 2010. október 20-án - és már előtte 9 hónappal - a részemmé lett, aki megtanított a feltétel nélküli szeretetre, soha nem tapasztalt boldogságra.
A felé irányuló anyai érzéseim, gondoskodásom, és egyértelmű függőségem indítottak arra, hogy megosszam tapasztalataimat, ötleteimet, érzéseimet Veled, kedves Látogató.

Kívánom, hogy érezd át felhőtlen örömöm a rövidebb-hosszabb történeteink olvasása által.
Köszönöm, hogy itt voltál, visszavárunk :)

2011. november 30., szerda

kórházban

Éjjel negyed 11-kor kerültünk az ügyeletre azzal, hogy Benci csúnyán beütötte a fejét egy gyalogpróbán, és még hányt is. Ügyeletes doktornéni, főleg ilyen késői órán nagyon nem volt szimpatikus a kisfiamnak - na nem csodálom..., és a sztetoszkóp is hideg volt, nagyon sírt, nagyon. Nem is lehetett megnyugtatni, csak amikor kimentünk, kb. fél óra múlva.
Hát anyuka, ez agyrázkódás gyanús! Hangzott a torokszorító mondat. Akkor most beutaljuk a sürgősségire. Most? Mármint tényleg most? Miért? Agyrázkódás, már mondta. Majd kialussza. Ekkor elsorolta, milyen bajai lehetnek, amit most még nem látunk: koponya alapi nyomás, esetleg elpattan egy kis ér valamikor később, és agyvérzést kap a gyerek. Itt kezdtem el először pánikolni.
A sürgősségin majd csinálnak egy röntgent, akkor okosabbak leszünk. Két lehetőség van azután: 1. a röntgen nem mutat semmit, megyünk haza, háziorvosnál jelentkezzünk, de figyeljük a gyereket. 2. a röntgen mutat valamit, és akkor kell CT, amihez el kell altatni, vagy irány a műtő (!) vagy "csak" be kell feküdni a kórházba néhány napra. Itt már apát is verte a víz. Na Ő nem ijesztgetni akar, de közölnie kell, mi mindenre lehet rosszabb esetben is számítani.
Éjjel 11 óra, sürgősségi, információs pult (gyerek eközben kétszer elalszik a kocsiban, pizsamában, rajta overál...). Ápolónő kedves (nevezzük Hölgyikének, mert csak) megnézi a beutalót, rajta Agyrázkódás felirattal!, mindjárt jön, addig üljünk le. Itt emlékeztetek mindenkit, a 13 hónapos babám a kezünkben volt, jól látható helyen. Negyed órát ücsörögtünk, amíg a többi ápoló a showder clubot nézte, orvost Én nem láttam. Hölgyike visszajön, hogy a doktorúr (kicsoda?,melyik?) egyeztetett a gyerekorvossal, menjünk át a csecsemőosztályra. Hol van? Hát izé, most az építkezés miatt nem lehet oda átmenni, menjünk ki, aztán jobbra, aztán lesz egy kiskapu ami nyitva van. Az egy éves gyerek még mindig jól láthatóan nálunk volt. Hát elárulom, hogy nincs kiskapu, és semmilyen kapu sincs nyitva éjjel fél 12-kor a -3 fokban (ezt itt csak úgy mellékesen). Vissza. A regisztrációs pultnál ülő idősebb Nő segítségét kértük, aki közölte, már hogyne lehetne elmenni az építkezés mellett, menjünk csak, de regisztrálnia kell előbb. Férjem majdnem gutaütést kapott, amíg háromszor elmagyarázta neki, hogy nem, nem kell!!!!!! Akkor menjenek, amerre szoktak (?ezt a mondatot már nem is próbáltam értelmezni). A pici babám szemei és orrocskája teljesen vörös volt már, és még mindig a -3 fokban keveregtünk a kórház területén a sötétben. Végül egy az építkezésen cigarettázgató biztonsági őr vezetett el bennünket a csecsemőosztályig, ahol csengettünk, majd voltunk szívesek várni, hogy a nagyon korán ébredt ügyeletes gyerekorvos megérkezzen. Bencit ismét le kellett vetkőztetni, ismét elmondani a történetet, ismét megvizsgálták, felvették az adatait, és gyermekem ismét ordítva sírt és kapaszkodott belém. Asszisztens kérdése férjemnél elszakította az utolsó cérnaszálat is: "akkor a sürgősségin megvolt minden ugye, röntgen stb?" - hát persze hölgyem, egy darab orvost nem láttunk a környéken sem. Na, több se kellett, Tomi minden addig összegyűlt dühét rázúdította, adta neki rendesen, és mindezt nagyon választékosan, egyetlen durva szó nélkül. Picikém csak kapaszkodott belém, szorított és azt kérdezte a szemeivel, apa, anya miért hagyjátok, hogy ezt csinálják velem, segítség!!! Borzasztó volt. Itt kezdtem el sírni, és ez mostanáig nem ürült ki belőlem, mert folyton tartanom kellett magam, főleg a gyerek miatt, mert megijed, ha Én sírok.
Gyerekorvos még mindig álmosan közölte, hogy a CT túl kockázatos (itt már röntgenről nem esett szó) az altatás miatt, ezért 24 órára megfigyelésre bent tartják. MIVAN??? Majd én megfigyelem otthon, ki lettem oktatva. Azt nem lehet, ez nem így működik... Mert itt bent olyan jól működik minden....kész agyrém. Apának remegő kezébe adtam a tollat, papírt, és diktáltam, ami nagy hirtelen eszembe jutott, hogy mit kell behoznia, ami másnap estig szükséges lehet. Mi felmentünk az emeletre (ekkor Bence már végkimerült és elaludt a vállamon), ahol közölték, nincs szabad "anyaszoba", azaz nem tudok egy szobában lenni a gyerekkel. Mondtam, nekem tegyenek oda egy széket, én azon elleszek akár holnapig is, de én a gyerekemet el nem hagyom öt percre sem. Végül kitalálták, hogy az intenzíven (lent) van egy ilyen szabad szoba. Bencét itt is meg akarták vizsgálni, de annyira aludt, hogy végülis letettek róla. Megnézték, megmérték, ahogy tudták azért. A súlyát bemondásra elhitték, pedig én sem tudtam biztosan, így még jó, hogy nem kellett neki bármi gyógyszert adni. Itt még kérdezgetett a gyerekorvos, ott voltam-e amikor az eset történt, mit csináltam, stb. Aztán csak vártam. Bencét leraktam egy pultszerű valamire, ott aludt kicsikém. Aztán nem volt festék a nyomtatóban, aztán valamelyik kisbabát meg kellett etetni, stb... Én illetve Mi csak vártunk. Gyerekorvos elköszönt, hát nem köszöntem meg neki semmit, csak viszlát. A csecsemős pedig ismét elmondatta velem az esetet, a teljes kórtörténetet, mindent, immár harmadszor. Lekísértek a szobába, amit 100%ban elfoglalt egy nagy és egy kis ágy, közte egy vékony rés, ahol oldalazva elfértem. Az ablakot cipőfűzővel rögzítették, hogy ne nyíljon ki, a szomszéd kórtermekkel egy üveg ablak választott el, amire szögekkel egy lepedőt akasztottak. A szoba egyéb állapotát nem részletezném túlságosan, olyan putriszerű - erről nem a személyzet tehet természetesen. (Egy beszélgetésből hallottam, hogy állítólag februárban költöznek az új épületbe egyébként.) A gyereket hálózsákba dugtam, merthogy apa is megérkezett a pakkal, és magam mellé fektettem. Felébredt és ismét sírt, de nem is volt rendesen magánál. Jött az ápolónő, hogy vérnyomásmérés. Igen, az Egyévesen. Hát nem lepett meg senkit, hogy nem sikerült, de majd később még megpróbálja. És ez így ment egész éjjel, 2-3 óránként jött vérnyomást mérni. Én mondjuk egy percet nem aludtam, de az nem számított. Hajnal 5 óra, vérnyomás mérés természetesen sikertelenül, és vizeletminta is kell - ez nagyon fontos (irónia!!) - ami úgy zajlik, hogy egy pici zacskót húznak a fütyire, és várnak. És a gyerek (13 hónapos, nem győzöm hangsúlyozni) lehetőleg ne forduljon hasra, ne is üljön, és ne fogjam szorosan magamhoz, mert akkor kifolyik a zacskóból. Hát egy zacskót így el is dobtunk, a másodikat a nap folyamán sikerült némileg megtölteni a fenti utasítások betartásával, ami mind nekem, mind az izgő-mozgó gyerekemnek borzasztó kínszenvedés okozott. Fél óránként kicsomagoltam a pelenkáját, hogy azonnal tudjak szólni, ha van termés. Na de visszatérve a "reggel"re, 6kor váltás, bemutatkozás. 7kor vérvétel! Mert ez a kórházban minden reggel kötelező. Hogy az én gyerekem miért van itt, és hogy szükség van-e erre valójában a "betegségét" tekintve, az tök mindegy, mert ez kötelező! Bencit lefogtuk, és csak fogtuk, mert nem volt sehol véna, azon a pici testén, a pici kezén :(, és ő nagyon sírt, és én csak sutyorogtam neki, hogy ne haragudjon rám, este már otthon leszünk, megígérem...és sírtunk mind a ketten.
9 óra, vizit. Egy szemtelenül fiatal doktorúr érkezett, akivel én ott közöltem, hogy előbb szeretnénk hazamenni, a gyereknek semmi baja. Na az nem úgy van, mert a megfigyelési időt be kell tartani, 48 óránál előbb nem mehetünk, de inkább 3 nap. He???????????????? Milyen 48? És milyen 3? Én még 24 órát tudtam és azt sem szándékoztam itt tölteni. Ez a protokoll, ezért nem csináltak CT vizsgálatot, és meg különben is. Na akkor én meg Anyatigris leszek. Jó, közöltem vele, hogy akkor saját felelősségre távoznánk. Jó, akkor Ő meg bizony feljelent engem "kiskorú gondatlan veszélyeztetése" miatt, ami BTK tétel! Úgyhogy "anyuka" csak üljön szépen a seggén, és tartsa ágynyugalomban a gyereket. Igen, az egyévest. Bence ekkor már 5-6 kört megtett villámsebességgel az ágyon, önfeledten rázta a rácsokat, és ásványvizes üveggel átdörömbölt a szomszédba, meg hangosan visongatott, szóval teljesen nem úgy nézett ki, mint akinek bármi baja van. Közben látszott rajta, hogy az elmúlt éjszaka megpróbáltatásainak hatására szépen összeszedett egy náthát, ami csak arra várt, hogy fellángoljon és leterítse áldozatát. Na megint bőgtem. Mindenkit felhívtam, kitaláltam ügyvédet, mozgósítottam mindenkit. Háziorvosunkkal és védőnőnkkel, sőt még egy "hivatalos" gyerekorvossal is konzultáltam, és minden jogi következményt mérlegelve eldöntöttem, hogy hazaviszem a gyereket. Szóltam, hogy beszélni szeretnék az orvossal, aki úgy 2-3 óra nagyon fontos elintéznivaló után meg is jelent - mondtam is neki, hogy nem is vártam, hogy ilyen gyorsan ide tud majd jönni... - és közöltem vele a végső döntésem. No, akkor Ő idehívja a szociális munkást. Rendben, várom. Egy bűbájos hölgy érkezett, aki teljes mértékben megértette a szándékaimat, és el is fogadta, de természetesen tájékoztatott a jogi következményeiről, hogy ezt neki jelentenie kell a gyermek jóléti akárminél, akik esetleg megnézik majd, milyen körülmények között neveljük a picit, és ha neadjisten valami történik vele otthon ezalatt a 48 óra alatt, akkor bizony bűntetőjogi kategóriába esem bele. Végül abba egyeztünk meg, hogy még az idegsebészeti vizsgálatot megvárjuk, aztán irány haza. Ja nem mondtam, ez is valamikor délelőtt derült ki, hogy nekünk át kell sétálnuk a mínusz fokban az idegsebészetre.

Nah, végül megvívtuk a magunk harcát, vártunk mindenhol 1-1 órát, túráztunk fagypont alatt, összeszedtünk olyan náthát, amit itthon megérek kikezelni, nemhogy a kórházban azon a 2 négyzetméteren, ami a rendelkezésünkre állt.

Hát "röviden" ez a történet. Tudnám még ragozni és jobban részletezni, de túl hosszú lenne, már így is az. És felkavaró nekem. Az ápolónők amúgy nagyon rendesek voltak, nem úgy, mint annak idején az újszülöttosztályon. Tényleg. A többség mellettem állt, de csak titokban merte jelezni, hogy a doki nehogy észrevegye.

Anya vagyok, az enyém a felelősség. Én vagyok az utolsó, aki rosszat akarna a gyerekének, és én vagyok a legelső, aki felelősnek érzi magát a gyerekéért, aki a lehet legjobbat akarja megadni neki a lehető legjobb helyen. Ezért döntöttem úgy, ahogy. Mostanra letelt a 48 óra, és az elviselhetetlen náthán kívül kutya baja.

A doki egyébként búcsúzóul még tájékoztatott, hogy a jelen törvények szerint nekem nincs jogom dönteni a gyerekem sorsa felől, jelen helyzetben a jog nem mellettem, hanem az orvos mellett áll.
Szóval az elavult kórházi rendeletek, gyakorlatok és a mérhetetlenül végtelen bürokrácia azt csinál a fiammal, amit akar. Ha pl. ott maradok 3 napig, akkor az én pici fiamtól 3 napon keresztül minden reggel vesznek vért!!! Miért is?? Mert ezt írja elő a kórház szabályzata. Pont. Ennyi. Azt bezzeg a mai napig nem tudom, hogy mi a gyerek vércsoportja.

Mindenkinek joga van véleményt alkotni, én így cselekedtem, és nagyon nem bántam meg!
Aki segített kitartani, annak köszönöm érte.